2013. március 1., péntek

Nincsen kalitkában,

 

Mysty Kata



A fájDalom

Fáj Dalom!Tudom, ez
a fájdalom. Honnan
bújik elő? - Ott él
legbelül; - ott, ahol
azúrkék madarunk.

Foglár is vigyázza,
erősen bezárja,
kamra pitvarába;
Ezért fáj a szívünk.

Kiutat nem talál,
bár csak repülni vágy!
Néha vér áramán
csap rá a rút magány.

Ez, ami fáj nagyon.
Nincsen kalitkában,
szívünk az otthona...
Foglárja nem tudja,
lelkünk a kamrája.

Kiutat nem talál,
bár csak repülni vágy!
Néha vér áramán
csap rá a rút magány.

Ez, ami fáj nagyon.
Nincsen kalitkában,
szívünk az otthona...
Foglárja nem tudja,
lelkünk a kamrája.
   Mysty Kata
 Ezüstkori szerelem

Esti fények futnak éjbe,
halk lépések, kéz a kézben.
Ezüst fejek ki-kibuknak,
árnyékukhoz ér a sötét.
Sétájukat hold kíséri ,
együtt léptükre vigyáz;
Emberpár tavasza nyílik ,
csillagesőben kivirít ...
Tapsvihar - Ég arénában;
- az ezüstkori szerelem.
Élettel telít boldog óra ,
emberemlékezet óta.

http://www.szerelmesversek.hu/szerzok

Mysty Kata

Romantika és szerelem
/forrása prózában alatta van /

Nyár esti tengerparti
séta, kölcsönös szimpátia
fénye rajzolja ki a lány, és
a legény alakját .

Hosszan a homokban
elnyúló árnyképek
kettőzik a homályban
fel - felbukókat.

Csillageső villan
a víz égő tükrén, s
a leskelődő Hold is
pillantást vet rájuk,

Kémleli egy kamasz
szerelem szárnyaló
lüktetését,
levegővételét.

Himbálózó kezek
lendülnek föl s - le ;
Fénylő szemekben
lebegve kék vitorlák

úsznak, szívük
tánca őket
egymáshoz egyre
közelebb hozza.

Majd hirtelen a
férfi egy kaviccsal
kezében letérdel,
s homokba kört rajzol

sebtében. - Vajon
nem egy szívet -
azt szoktak ilyenkor;
vallomás születik!

- "Van egy világ a
 lelkemben, alakja
olyan, mint a tiéd!
- Állj a kör közepébe!

   kérte a lányt.
- Most Te vagy nekem
 e világ közepe!"
 - A kör a Te

  lelked világa -,
 - visszhangzanak
 a szavak .
-" A közepe
  én vagyok ?"

Ölelkezésük alatt
a gondolat még
játszik tovább .
- Lelked közepébe

 zártál be engem...
 Én ott maradhatok
 - csak ott - életben!
Az idő szele

nem fújja el, a szív
kitörölhetetlenül őrzi ,
nyomában életerő
fakad, igaz kinccsé

válik az effajta emlék.
S tartja szorosan
kezében az
elrobogó világot!

http://www.nino.eoldal.hu/cikkek/erzelmek-kavalkadja.../a-kor.../a-homokba-rajzolt-kor....html

"Elmélyülten húzta a vonalat a homokban. Én csak mosolyogtam rajta, hisz olyan nevetségesnek tűnt, ahogy egy fiatalember erőlködik, hogy a kör mértanilag pontos legyen. Talán körzőt is használt volna, ha nem mérföldekre vagyunk a civilizációtól. Rajzoltak nekem már sok mindent gyermekkoromban, legtöbbször piros kis szívet, de egy idilli családi képre is emlékszem, amit valamelyik kis hódolómtól kaptam még évekkel azelőtt. De még senki sem akart nekem kört rajzolni a homokba az éjszaka közepén. De Ő megtette.- Tudod, sokat gondolkoztam, mit adhatnék neked a mai különleges napra - szólalt meg miután befejezte a rajzolást. -A születésnapom csak jövőhónapban lesz - ellenkeztem vele.Megfogta a kezem és a kör közepébe állított.- Mikor kisgyerek voltam, egy nap édesanyám lehozott a partra - folytatta. - Fogócskáztunk, homokvárakat építettünk, miután kellőképpen elfáradtunk leültünk a homokba. Váratlanul a kezébe vett egy kavicsot, mellyel egy kört rajzolt. Felemelt és a kör közepébe ültetett. Majd azt mondta: "Van egy világ a lelkemben, talán pont ilyen alakja van, melynek Te vagy a közepén." Megöleltem. Hosszú percekig csak álltunk egymásba fonódva, anélkül, hogy bármelyikünk is megszólalt volna. Kapcsolatunk legszebb pillanatai voltak.Azóta évek teltek el. Az életem során rengetegszer kaptam már szívet képeslapra, bögrére vagy épp ágyneműre nyomtatva. De csak azon a nyári éjszakán, csak akkor egyszer, kaptam valakitől egy kört, melybe egy egész világot zárt."


http://alumni.pte.hu/userfiles/hir/5aae59e876c79fee4f3211f247ede4d6.jpg



Mysty Kata
Szerelem lecke


Aphrodite és
Cupidó láthatatlan
isteni mesterek lelkülete,
liliom - tavának
illatárja; az Élete.

Íze;anyaméhnek
édes vize,
tejtől duzzadó
emlő nedve,
völgyben csobbanó
forrás lehelete.

Színe;vágyakozó fehér,
vagy viruló vörös.
Királykék, ha
mennybe száll,
ha kihűl -
szürke jégmadár.

Tavaszcsókcsattanás,
örömkoccintás,
hangos szívdobbanás,
harangvirág
giling - galangja
a Hangja.

Halála; levéltelen
őszi csillagvirág,
lehullva is
hátra hagyja illatát.


http://kepfeltoltes.hu/130226/iris_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése