2014. február 24., hétfő

Válogatás - Egy ölelés

Mysty Kata
Mindent vagy semmit

Nem élek álomvilágban.
Hidd el, hogy nem.
Szerettem, nagyon szerettem,
Szívből, tisztán és igazán.
Nem hittem, hogy valaha bárki
Vagy bármi is elszakíthatná
Tőlem, aki enyém, s nem rab.
Rab én vagyok.
Élni erkölcsösen tudok.
A szeretet törvénye szent.

Amíg éned nem szűnik meg,
Egód ural.
Ne csak mellettem, élj velem,
szolgálataimért szeress.
A házasság szövetség is, nem
Egyoldalú: Mindent vagy semmit!
Egészen akarlak - tudod.
Ezt is kapod.
Sorsom csak sorsoddal közös.
Senkivel nem közösködök.

Az önbizalmam nem elég,
Hitem erény.
Bizalmat érzek irántad,
De bírom-é a tiédet?
Velem leszel-e jóban-rosszban,
Kitartasz-e mellettem mindig,
Osztozol fényben, és árnyban
És áldásban.
Mindennél fontosabb; hitves
Maradj meg, ne csak férj nekem.

Bármikor is érkezik baj,
Időd adod.
Törődsz velem, vigasztalva
Orvosom leszel és ápolóm.
Nem fordulsz el, mint idegen,
hidegen, mogorva dühvel.
Másnak nem bókolsz, nem csalsz meg.
Hűség maraszt.
Soha más, senki más nem ölel,
Fényezve szemed sugarát.

De sok hibádra fény derül.
Bizony hamar!
Kihunyt lángnak füstje marad.
Fejed Ármány karjaiban.
Hamis a csók, csalásra száműz.
Nézz csak a szemembe, ne hazudj!
Bizalom hol?
Köztünk megszűnt a szövetség,
Bocsánatért se esedezz!

evokáció - Szabó Lőrinc : Semmiért egészen



 

Mysty Kata

Veled a nyár


Veled a nyár - felhőtlen kék,
tavaszt támasztó vétség.
őszi íztől dús vétkezés, s
téli éjt tűrő szeretés.

Veled a kék ki nem fakul,
Szó íze selymes, nem avul...
Tisztul, vidul szemnek fénye,
s marad töretlen ép a lélek.

http://s1.netlogstatic.com/hu/p/oo/67273148_9541379_9987073.jpg
Neked - hagyom...

Partot érő álmok hullámverésben
s a tikkasztó napsugár perzselő hevében...
jéghideg mindkét karom - fogd!
Melegítsd Édesem, neked - hagyom!
Egy pillantásod elég ahhoz,
hőmérőddé én változom.
Zord viharfelhő lopta volna el a napot,
Vagy alant a tóhíd aranyló boltívén még ég?
Tükrén , amott a fénye szóródik szerteszét.


Napom Napodban

Ragyogva kelnek ma már reggelek,
amióta megismertelek,
Örömfelhőket úsztatnak szelek,
amióta szárnyad lehetek.
Tisztább hitmesék lettek dalommá,s
Napom Napodban fürdeti mosolyát.


Soha el nem engedlek....

Arcod rózsáinak szirmát bontja rémület,
pilláidon halódó mosolypelyhek ülnek.
Hőt vajúdnak legyezve könyörgő örömök;
homlokodon keresgélő félsz-kérelem oson.
Szemeid sarkában ott rejtőzködik a mégis,
rettegést kisöprő vidámsága - ott révedez .
Kedvet kereső méhecskék döngicsélnek még-
igenlő pislogásban, könnyeknek gátjai.
Szívemhez kötözve hiába kérsz menlevelet,
soha el nem engedlek....
Álmunk fon körbe, - s még-tavaszok játékai;
"mégnemeleget" izzanak, küldenek térdre.
Arcodon rémület rózsái röppennek szét.
Íriszünk Mindeneknek irgalmát színezi.



Érted tenném

Ha megtehetném....
fák évgyűrűit húznám minden ujjadra,
koronájukba pólyáltan őrizném álmod;
ágak közé rejtve szerelmünk fészkét...
Levélzöldből préselnék gyógyító erőt,
hogy föltámasszam a majdnem halott jövőd,
és beültethessem életfacsemetékkel
lélektemetőd.


Boldogság

Régtől örökbe kapott álommese,
amit csillagköntösbe sző az izzó éj!
Napfénybe merülve pillangót úszik,
és örök tavaszban májusfához ér!
Rózsaszín nyarak szivárványait
pókok szövik merengő víz fodraiba.
Mélytengeri csigák lélegzik be ...
házuk oltalma marasztaló... Mégis
lassan, lassan hozzánk is csak elér.


Szárnyaszegetten

Madárka , madárka
néma, csak ül magában...
Elmerülve bús lombokban,
torkát szorító dalokban.

"Bánat ül szívemen,
szárnyaim nehezek,
repülni sem merek
kicsi párom hol lelem?!"

Csak szólj hát , csak énekelj,
szíved hangjára felel,
hozzád röpül csendesen,
szárnyalhat a szerelem...

"Nincsen párom, megtalálom...
Volt egy párom, már csak álom...
lesz még párom,,viszontlátom
Ha lesz párom, megszolgálom..."


Érints meg rózsák türelmével...

Egy jó szóval érints meg naponta,
csupán csak eggyel...
szerény bókkal itass,
szomjoltó kedvvel...

Érints meg mozdulattal, megbánó
bűntudattal, könnyet is
felszárító meleg
mosolyokkal!

Érints meg a rózsák türelmével,
naiv gyermekséggel,
vigaszt merő
mákszemnyi hittel...

ki-kijózanító kedvességgel,
a csak marasztaló két
kezeddel, küzdő
szeretetharccal!

Érints a hangoddal, simogass meg
ártatlan daccal,
csak Értemig harccal!
Nem hatalommal!



Május, a tavasz királynője

Teérted élek...
És én
ezt hogyan értem!?
Csak te érted!

Élvezem a "megtértem"...
Térj meg ma Te is
hozzámégve,s így
leszek én a fohász!

Ne légy "szer"-telen,
de örülj szerfölött
annak , ami örök!


Május a
tavasz királynője,


Május a
tavasz királynője,
virágszőnyegen
koronázta meg
a szerelem ...

Májusi szerelem
trónján
megkoronázva
megélt szerelmünk...

Uralkodjon
örökkön
örökké
Ámen!

Páros az én
utam...
Neked írtam
jó uram,
köszönettel
jó Uram!
Tefeléd visz
már utam...


Vagy, hogy legyek

Örömöm vagy, kérlek maradj!
Simogasd a mosolyomat!
Bánatom vagy, kérlek maradj!
Megszülöm majd mosolyodat.

Jelenem vagy, az is maradj!
átformálom benned magam.
Jövőd legyek, s ha engeded,
Öröm égből könnyem pereg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése